09173147324- 071-32317588

20 تا از بهترین لوکیشن عکاسی در شیراز برای ثبت خاطرات


20 تا از بهترین لوکیشن عکاسی در شیراز برای ثبت خاطرات

اگر به بهترین لوکیشن عکاسی در شیراز فکر می‌کنید باید بدانید شیراز شهر شکوفه‌های بهار نارنج با تاریخ کهن و فرهنگی دلنشین برای مسافرت و عکاسی یکی از بهترین لوکیشن‌های ایران است. در وصف دلربیایی شیراز حتما شنیده‌اید که می‌گویند:

شیرازو می‌گن نازه واسه ی آفتاب جِنگِش
قلبارو گِرِن می‌زنه به هم تیرشه‌ی تِنگِش

 

شیراز با داشتن اماکن تاریخی و زیبا، بازارهای پرجنب و جوش، باغ‌های سرسبز، پارک و خیابان‌های خاص برای عکس گرفتن بسیار مناسب خواهد بود. به همین دلیل ما در ادامه از لوکیشن برتر عکاسی در شیراز صحبت خواهیم کرد تا با دانستن آن عکس‌های زیبا ثبت کنید و از لحظات زیبای خود لذت ببرید.

حال بیایید دست‌ها را به یکدیگر بدهیم و در شهر زیبای شیراز به جستجوی بهترین مکان شیراز برای عکس گرفتن بپردازیم.

 جهت خرید انواع دوربین عکاسی حرفه ایی کلیک کنید. 

 

معرفی بهترین لوکیشن های عکاسی در شیراز برای عکس گرفتن

 

با دانستن بهترین لوکیشن های عکاسی در شیراز دیگر نگران پیدا کردن مکانی مناسب برای عکاسی نخواهید بود و با کمک راهنمای پیشرو می‌توانید عکس‌های زیبا بگیرید و همچنین از اماکن تاریخی بی‌نظیر این شهر لذت ببرید. بهترین زمان مسافرت به شیراز و گرفتن عکس‌های زیبا در بهار از فروردین تا اردیبهشت و در پاییز از اواسط مهر تا اواخر آبان است. پس حالا که به شیراز سفر کرده‌اید بیایید سفرتان را با گرفتن عکس ماندگار کنید و یا اگر شیرازی هستید و می‌خواهید عکس‌های به یاد ماندنی بگیرید چرا به بهترین لوکیشن عکاسی در شیراز نروید؟

 

 

1. دروازه قرآن از نمادهای شهر شیراز

دروازه قرآن اولین جاذبه توریستی که هنگام ورود به شیراز می‌توانید آن را مشاهده کنید! این طاق قرآنی زیبا یکی از لوکیشن های عکاسی در شیراز است که به زیبایی در کنار آرامگاه خواجوی کرمانی و طاووس سبز شیراز هنگام ورودی شهر به زیبایی هرچه تمام خودنمایی می‌کند.

 

دروازه قرآن از لوکیشن های عکاسی در شیراز

 

ساعت بازدید از دوازه قرآن: 24 ساعت هرزمان که بخواهید!

آدرس دروازه قرآن: دروازه قرآن در شمال شرقی شهر شیراز، در تنگه الله اکبر میان کوه چهل‌مقام و باباکوهی جای گرفته و در خروجی شیراز به‌سمت شهر مرودشت واقع شده‌ است.

 

 

2. آرامگاه حافظ شیرازی

حافظیه معروف‌ترین لوکیشن برای عکاسی در شیراز است که هرساله گردشگران زیادی برای دیدن این مکان زیبا به شیراز سفر می‌کنند. نزدیک حافظیه که شوید ازدحام مردم برای دیدار لسان الغیب را می‌بینید اما اگر در ساعات خلوت مثل صبح زود یا ظهر به این مکان بروید می‌توانید عکس‌های زیبایی را ثبت کنید. همان‌طور که می‌دانید شیراز و حافظ دو یار عاشق و جدا نشدنی از یکدیگر هستند و حافظ درباره شیراز می‌گوید:

 

خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش

خداوندا نگه دار از زَوالش

 

دروازه قرآن از لوکیشن های عکاسی در شیراز

 

ساعت بازدید از آرامگاه حافظ: شش ماه اول سال ۷:۳۰ الی ۲۲ و در شش ماه دوم ۸ الی ۲۱:۳۰ است.

آدرس حافظیه: شیراز، خیابان گلستان، حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه

 

 

 

3. آرامگاه سعدی پادشاه سخن

سعدیه از بهترین لوکیشن های عکاسی در شیراز است که با دیدن زیبایی این مکان و آبی فیروزه‌ای به کاررفته در جای جای سعدیه شوری وصف نشدنی را در درون خود احساس خواهید کرد. معماری زیبای ایرانی و باغ بزرگ این آرامگاه مکانی ایده‌آل برای گشتن وقت گذرانی و عکاسی است. پس اگر به شیراز سفر کرده‌اید حتما آرامگاه سعدی را برای عکاسی در شیراز انتخاب کنید. سعدی درباره شیراز گفته:

خاک شیراز همیشه گل خوشبوی دهد

لاجرم بلبل خوشگوی دگر بازآمد

 

 

سعدیه از بهترین لوکیشن عکاسی در شیراز

 

ساعت بازدید از آرامگاه سعدی: شش ماه اول سال از ساعت 8:30 صبح تا 10:30 شب و در شش ماهه دوم از ساعت 8:30 صبح تا 9:00 شب

آدرس سعدیه: شیراز، خیابان گلستان، حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه

 

 

 

4. باغ ارم؛ باغ گیاه شناسی

باغ ارم تیکه از بهشت در قلب شیراز جزو بهترین مکان شیراز برای عکس گرفتن به شمار می‌رود و جزوه زیباترین باغ‌های ایرانی در یونسکو است. این باغ بسیار زیبا در هرگوشه‌اش جذابیت زیبایی دارد و برای عکاسی گزینه‌ای خاص و منحصر به فرد شناخته شده. باغ ارم با درخت‌های سر به فلک کشیده و گل‌های رنگارنگ عکاسی در شیراز را به یک خاطره زیبا تبدیل خواهد کرد.

 

باغ ارم بهترین مکان شیراز برای عکس گرفتن

 

ساعت بازدید از باغ ارم: همه روزا از 8 صبح تا 20:30

آدرس باغ ارم: شیراز، میدان ارم، بلوار ارم

 

 

 

5. باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد از لوکیشن عکاسی در شیراز است که با جلوه سلطنتی و نظامی خود عکس‌های شما را زیبا خواهد کرد. در باغ عفیف آباد می‌توانید از کاخ سلطنتی، حیاط سرسبز و دنج، موزه و قهوه خانه سنتی دیدن کنید و عکاسی کنید.

 

باغ عفیف آباد لوکیشن عکاسی در شیراز

 

ساعت بازدید از باغ عفیف آباد: 8 صبح تا 14 و 15 تا 19

آدرس باغ عفیف آباد: شیراز، انتهای خیابان عفیف آباد

 

 

 

6. مسجد نصرالملک

مسجد نصرالملک یا مسجد صورتی با شیشه‌های رنگی رنگی لوکیشن برتر عکاسی در شیراز است. مسجد نصیرالملک با داشتن کاشی‌های هفت رنگ و بازتاب نور آفتاب در شیشه‌های رنگارنگش جلوه‌ای وصف ناپذیر را ایجاد کرده و عکس‌های شما را زیبا و خاص خواهد کرد. اگر‌ میخواهید بازتاب رنگارنگ شیشه‌های مسجد نصیرالملک را ببینید و عکاسی کنید به یادداشته باشید بهترین زمان بازدید مسجدنصیرالملک در فصل پاییز و قبل دوازده ظهر است.

 

لوکیشن برتر عکاسی در شیراز مسجد نصیرالملک

 

ساعت بازدید از مسجد نصیرالملک: شش ماه اول سال از ساعت ۸ تا ۱۷ و در نیمه دوم سال از ساعت ۷ تا ۱۶:۳۰

آدرس مسجد نصیرالملک: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان

 

 

 

7. نارنجستان قوام

نارنسجستان قوام جلوه معماری قاجار در قلب محله قدیمی شیراز است. این باغ زیبا یکی از لوکیشن های زیبا برای عکاسی در شیراز است که با داشتن درختان نارنج همیشه سبز و فواره‌های زیبا، کاشی کاری خاص و آینه کاری درخشان عکاسی در شیراز را لذت‌بخش تر می‌کند.

 

لوکیشن زیبا عکاسی در شیراز نارنجستان قوام

 

ساعت بازدید از نارنجستان قوام: همه روزه از 8 صبح تا 8 شب

آدرس نارنسجتان قوام: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، نرسیده به فلکه غدیر

 

 

 

8. خانه زینت الملوک

خانه زینت الملوک خانه‌ای دنج و خاص از زیباترین لوکیشن برای عکاسی در شیراز است که با کاشی کاری و گچ کاری خاص خود عکاسی در شیراز را به زیبایی هرچه تمام به اثری هنری تبدیل خواهد کرد.

 

خانه زینت الملوک زیباترین لوکیشن برای عکاسی در شیراز 

 

ساعت بازدید از خانه زینت الملوک: همه روزه از 8 صبح تا 19

آدرس خانه زینت الملوک: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان‌ زند، جنب نارنجستان قوام

 

 

 

9. مجموعه وکیل

مجموعه وکیل که متشکل از بازاروکیل، حمام وکیل و مسجد وکیل است برای لوکیشن عکاسی در شیراز انتخابی عالی است. این مجموعه زیبا عکاسی در شیراز را به حالت قدیمی و جذاب تبدیل می‌کند.

 

مجموعه وکیل لوکیشن عکاسی در شیراز

 

آدرس مجموعه وکیل: شیراز، خیابان طالقانی

 

 

 

 

10. عمارات شاپوری

عمارت شاپوری، عمارتی با ترکیب معماری قاجار و اروپایی تجربه‌ای متفاوت هنگام عکاسی در شیراز را برای شما رقم خواهد زد. اگر به یک لوکیشین زیبا به همراه کافه و مکانی سنتی فکر می‌کنید عمارت شاپوری از بهترین لوکیشن برای عکاسی در شیراز است.

 

عمارت شاپوری برای عکاسی در شیراز

 

آدرس عمارت شاپوری: شیراز، بلوار کریم خان زند، خیابان انوری

 

 

11. کوچه باغ‌های قصرالدشت

اگر به عکاسی پاییزی علاقه‌مند هستید کوچه باغ های شیراز برای عکاسی گزینه‌ای ایده‌آل است. کوچه باغ‌های قصرالدشت عکس‌های زرد و نارنجی پاییزی زیبایی را برای شما رقم می‌زند.

 

12. روستای قلات

اگر به لوکیشن فضای آزاد و منظره برای عکاسی علاقه‌مند هستید قلات یکی از آن‌ها می‌باشد. قلات روستایی در نزدیکی شیراز است که از بهترین لوکیشن های عکاسی در شیراز معروف شده و از بهترین مکان‌ها برای عکاسی پاییزی شناخته می‌شود.

 

آدرس قلات: جاده شیراز-سپیدان، کیلومتر 36 شیراز

 

 

 

13. کافه موراکو

اگر به عکاسی مدلینگ در شیراز علاقه‌مند هستید کافه موراکو را برای عکاسی انتخاب کنید. این کافه با سبک مراکشی لوکیشنی زیبا، خاص و بی‌نظیر است که مانند آن را کم‌تر پیدا خواهید کرد.

 

کافه موراکو برای عکاسی مدلینگ در شیراز

 

آدرس کافه موراکو: شیراز، قدوسی غربی، نبش کوچه 8

 

 

 

14. کافه کرک تی

از بهترین لوکیشن عکاسی در شیراز برای مدلینگ، کافه کرک تی است. کافه کرک تی با فضای خاص و جذاب خود باعث شده همه بعد دیدن عکس‌های آن بخواهند در آن عکاسی کنند.

 

کافه کرک تی برای عکاسی مدلینگ در شیراز

 

آدرس کافه کرک تی: کوی وحدت بلوار پرستار بالاتر از مجتمع نگین بین کوچه ۲ و ۳ ساختمان رادوین

 

 

 

15. کافه گالری سروناز

کافه گالری سروناز با درخت و گیاهان زیبا از لوکیشن برتر عکاسی در شیراز است که عکس‌های شما را زیبا می‌کندوپ. عکاسی در این کافه مانند آم است که میان باغی سرسبز درحال عکاسی هستید.

 

آدرس کافه گالری سروناز: شیراز، خیابان قصرالدشت، بعد از کوچه 88

 

 

 

16. کافه رستوران شیرازیس

اگر به مجموعه‌ای کامل برای تفریح و عکاسی فکر می‌کنید کافه شیرازیس یکی از آن‌ها است. کافه شیرازیس با معماری مراکشی یک لوکیشن مناسب برای عکاسی مدلینگ در شیراز است.

 

لوکیشن مناسب عکاسی مدلینگ کافه شیرازیس

 

آدرس کافه شیرازیس: بلوار دکتر حسابی، بعد از کوچه ۴۸، خیابان قرائتی، فرعی دوم سمت راست

 

 

 

 

17. کافه هدایت

کافه هدایت کافه‌ای دنج و دلپذیر و از بهترین مکان شیراز برای عکس گرفتن است که با عکاسی در این کافه عکس‌های شما زیبا و خاص خواهد شد.

 

آدرس کافه هدایت: شیراز، خیابان هفت تیر، خیابان هدایت غربی، نبش کوچه 4

 

 

 

 

18. کافه لوتینو

اگر به عکاسی در روف گاردن علاقه‌مند هستید کافه لوتینو از بهترین‌ها است. کافه لوتینو که از بهترین لوکیشن برای عکاسی در شیراز شناخته شده به علت فضای بازی که دارد لحظات دلنشینی را در آن خواهید گذراند و از لحظات لذت خواهید برد.

 

آدرس کافه لوتینو: شیراز، عفیف آباد، نبش کوچه ۱۸، ساختمان السید، کافه رستوران لوتینو

 

 

 

19. کافه سیپ

اگر به مکانی مینیمال با رنگ‌های روشن علاقه دارید و دنبال لوکیشن برتر عکاسی در شیراز هستید کافه سیپ را انتخاب کنید. کافه سیپ در نزدیکی باغ جهان نما و حافظیه مکانی آرام و مینیمال برای لحظات شاد شما است و برای عکاسی در شیراز پیشنهاد می‌شود.

 

آدرس کافه سیپ: شیراز، خیابان حافظ، رو به روی باغ جهان نما

 

 

 

20. باغ گل‌های شیراز

باغ گل شیراز از باصفاترین لوکیشن‌ها و طبیعت زیبا برای عکاسی در شیراز است. باغ گل شیراز در فصل بهار به قطعه‌ای از بهشت با عطری دل‌انگیز تبدیل می‌شود که بهترین مکان شیراز برای عکس گرفتن شما است.

 

بهترین مکان شیراز برای عکس گرفتن باغ گل ها 

 

آدرس باغ گل‌های شیراز: شیراز، دینکان، خیابان محمدی

 

 

 

لوکیشن عکاسی خیابانی در شیراز

اگر برای عکاسی در شیراز به دنبال لوکیشن عکاسی خیابانی در شیراز می‌گردید لیست زیر به شما کمک می‌کند با ژست عکاسی در شیراز عکس خیابانی زیبا بگیرید:

  • خیابان چمران
  • خیابان ارم
  • کوچه باغ‌های قصرالدشت
  • خیابان رادفر
  • خیابان مشکین فام

 

 

لوکیشن عکاسی مدلینگ در شیراز

عکاسی مدلینگ چند وقتی است که در بین افراد رواج پیدا کرده و طرفدارا خاص خود را دارد و اگر شما جزوه افرادی باشید که علاقه‌مند به عکاسی در لوکیشن عکاسی مدلینگ در شیراز هستید به مکان‌های زیر رجوع کنید:

  • بازار وکیل
  • کافه موراکو
  • کافه کرک تی
  • پیاده راه سلامت
  • مجتمع تجاری نگین

 

 

بهترین کافه های شیراز برای عکاسی

اطلاع از کافه های مناسب عکاسی در شیراز به شما کمک می‌کند هنگام گشت و گذار در کافه با دوستان خود عکس‌های زیبا ثبت کنید. پس اگر می‌خواهید بهترین کافه های شیراز برای عکاسی را بشناسید کافه‌های زیر را مد نظر بگیرید:

  • کافه نئون
  • کافه گریلا
  • کافه باکویه
  • کافه سنترالا
  • کافه فردوسی

 

 

لوکیشن عکاسی تولد شیراز

اگر نزدیک تولد شما یا عزیزانتان است پس قطعا به لوکیشن عکاسی تولد شیراز نیاز دارید که بتوانید عکس‌های زیبا را ثبت کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • کافه شهرکاغذی
  • ارمغان گیاه
  • باغ رستوران رزگلد
  • کافه لب
  • کافه مکعب

 

 

لوکیشن عکاسی در شب شیراز

اگر جزو افراد شب زنده‌دار هستید پس باید لوکیشن عکاسی در شب شیراز را بشناسید تا خاطرات زیبای خود را در شب ثبت کنید. پس در ادامه لیست با ما همراه باشید:

  • باغ جهان نما
  • باغ دلگشا
  • رستوران هفت خان
  • لونا پارک
  • ارگ کریمخان

یگانه امیری نژاد 1402/10/27